Google AdWords (teraz Google Ads) to typ reklamy internetowej rodzaju Pay Per Click, w jakiej płacimy nie za wyświetlenie reklamy, natomiast za kliknięcie w odnośnik czy plakat, jaki przekierowuje osobę klikającą do dobranej strony internetowej. Reklama, jaką znamy z tv, gazety lub radia jest wszechobecna, wielokrotnie zwracająca uwagę kiczem również tandetą, zaskakująca własną masowością bez brania pod uwagę grupy docelowej.Czy w czasach gdy Internet zastępuje jeszcze to nowe dziedziny życia ludzkiego, dojdzie również do usunięcia reklamy klasycznej?
Reklama Google Ads – jakie ma korzyści?
Reklama Google Ads może dać spółce dużo zalet. Pośród nich przytoczyć można chociażby tworzenie większego ruchu na stronie, tworzenie świadomości lub tworzenie obrazu firmy. Oczywiście natomiast największą wartością reklamy w Google jest reagowanie na konieczności klienta, poszukującego w wyszukiwarce w konkretnej chwili danego artykułu czy usługi. Tak bezpośredni kontakt z ewentualnym nabywcą dopuszczalny jest tylko w Google Ads. Reklama w wyszukiwarce nie jest uciążliwa, nie narzuca się internaucie. Użytkownicy sieci jeszcze bardziej ufają Google również opisanym poprzez nią wynikom.
Reklama Google AdWords daje szybsze efekty aniżeli SEO
Największą wartością kampanii Google AdWords jest to, iż funkcjonuje zdecydowanie szybciej aniżeli SEO. Zarówno aktywności SEO, jak również Google Ads to formy marketingowe opierające się na wyszukiwarkach internetowych służące do tworzenia większego ruchu na stronie internetowej również uzyskiwania kolejnych, ewentualnych nabywców. Rozbieżnością jest fakt, iż osiągnięcie wysokiej pozycji w organicznych wynikach szukania może zająć rzeczywiście wiele czasu (zwłaszcza dla konkurencyjnych fraz), natomiast dobrze ustawiona, specjalistyczna kampania AdWords da pierwsze efekty prawie błyskawicznie.